MOPAR®
Mopar®
Mopar® är märket som representerar kundservice, tillbehör samt underhåll & reparation för bilar gjorda av Fiat Group & Chrysler.

Observera att detta är en internationell sida som även visar produkter och information som inte finns på den svenska marknaden.
Till Mopars hemsida
Originaldelar
Du färdas bättre med originalkvalitet
Även efter att du har köpt en Jeep kan du förlita dig på hög kvalitet och tillförlitlighet. Vid ett utbyte erbjuder vi dig motsvarande delar som originaldelar från Mopar.

De originaldelar från Mopar som är speciellt anpassade för Jeep har utvecklats, tillverkats och testats med största noggrannhet och motsvarar alltid den senaste tekniken. Det är de bästa förutsättningarna för att din bil ska få lång livslängd och vara värdebeständig.

Din Jeep återförsäljare ser till att alla originaldelar blir fackmannamässigt monterade. Skulle det någon gång hända att delarna inte finns på lager skickas de omedelbart efter genom ett utarbetat logistiskt system.

Observera att detta är en internationell sida som även visar produkter och information som inte finns på den svenska marknaden.
Till Mopars hemsida
Tillbehör
Något extra för alla önskningar:
Vare sig det behövs, är praktiskt eller helt enkelt bara snyggt, det finns ett stort urval produkter i tillbehörsprogrammet från Mopar för alla förare och alla bilar. Ge din Jeep något av din helt personliga prägel och utrusta din bil på både insidan och utsidan helt efter dina egna önskemål och krav.

Mopar tillbehör utvecklas i samarbete med ingenjörer från Jeep speciellt för varumärket Jeep. På så sätt läggs grunden för de högsta kvalitetsstandarderna så att du helt och fullt kan lita på tillbehör från Mopar.

På grund av de olika utrustningarna varierar de tillbehör som erbjuds för de enskilda bilmodellerna. Hör med din Jeep återförsäljare, som givetvis gärna svarar på alla frågor du har om Mopar tillbehörsprogram och som även tar hand om den fackmannamässiga monteringen.

Se tillbehör för din modell:
Wrangler CHEROKEE GRAND CHEROKEE Renegade
Kundtjänst
Vi tar din åsikt på allvar!
Jeep Sverige lägger stor vikt på kvalitet, ansvar och professionalism på alla områden. Därför vill vi gärna höra från dig om du har frågor och synpunkter, ris eller ros att ge. Kontakta oss genom att använda fritextfältet nedan. Vi tackar på förhand för dina synpunkter!

Ring till kundtjänst
Tlf.: 020 - 53 37 00* alt. från utlandet 00 800 0 426 5337**

Kundtjänst erbjuder:
Vägassistans, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Allmän och teknisk information kring modeller, tillval och funktioner samt information kring försäljning, produkter och tjänster.

* Kontrollera med din operatör för att få en exakt minuttaxa. Mobilsamtal kan innebära en extra kostnad i några europeiska länder, helt beroende på eventuella avgifter från den lokala operatören.
Skriv till kundtjänst
Underhåll & Reparation
Service
Jeep® återförsäljare garanterar en perfekt service genom professionell kunskap och toppmodern utrustning. Oavsett om du kommer med din bil till serviceavdelningen eller om det krävs en reparation. Så håller du din Jeep i toppform.
Hitta serviceverkstad
Mobilitet
Din kompetenta partner för mobilitet
När du köper en Jeep får du inte bara en modern och pålitlig bil, utan samtidigt även en kompetent partner för professionell service. Med våra omfattande mobilitetstjänster är du på den säkra sidan – överallt i Europa.

Vi finns där för dig om du behöver hjälp när bilen går sönder, dvs vid mekaniska och/eller elektriska fel. Det spelar ingen roll var eller när. Du får hjälp snabbt och professionellt. Ett samtal räcker.

Även om det inte går att reparera bilen omedelbart just där den har gått sönder så lämnar vi dig inte ensam. Om det så gäller bärgning, organisering av din hemresa eller färd vidare med tåg eller flyg, inkvartering på hotell eller hyrbilsservice – du kan lita på vår hjälp.

Ring kundtjänst:
Om du behöver hjälp inom Sverige ska du ringa 020-53 37 00*. Från utlandet ringer du 00800 0426 5337*.

Kundtjänst erbjuder:
Vägassistans, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.
Allmän och teknisk information kring modeller, tillval och funktioner, information kring försäljning samt hantering av kundförfrågningar gällande produkter och tjänster. Jeep Privilege Service gäller alla nya Jeep inom garantitiden. Förutsättningen är att bilen har köpts hos en Jeep auktoriserad återförsäljare och är registrerad i ett land där Jeep Privilege Service gäller och att den har skötts i enlighet med servicehäftet.

*Kontrollera med din operatör för att få en exakt minuttaxa. Mobilsamtal kan innebära en extra kostnad i några europeiska länder, helt beroende på eventuella avgifter från den lokala operatören.
Hitta serviceverkstad
Jeep® kort
Med ett Jeep® Kort kan du betala service, reparationer, reservdelar och tillbehör hos Jeeps återförsäljare och verkstäder i Sverige. Det kostar inget att skaffa eller ha kortet och du ansöker snabbt och enkelt hos våra serviceverkstäder.
Jeep® Kortet erbjuder flera valmöjligheter för betalningen av dina inköp. Du väljer betalningsalternativ i lugn och ro månaden efter ditt inköp.


Villkor & ansökan
Service basic
Om din bil är fem år eller äldre och inte körs så många mil om året är en Jeep® Service Basic ett nytt bra servicealternativ.

Med en årlig Service Basic på märkesverkstad behåller du kvaliteten och säkerheten hos din bil. Välutbildade Jeep® tekniker går igenom din bil på alla viktiga punkter och gör en ordentlig provkörning. Dessutom ingår oljebyte, nytt oljefilter, påfyllning av spolarvätska, och inte minst en värdefull stämpel i serviceboken.

Priser:
Jeep® från 1 795 kr
Läs mer om Service Basic
Serviceaktiverad Vägassistans
Din kompetenta partner för mobilitet
Vår service följer med dig längs vägen i upp till ett år. När du gör Jeep® Service Original på Jeep® märkesverkstad får du ett års Jeep Assistans* utan extra kostnad.

Jeep Assistans ger dig trygg och kostnadsfri hjälp vid driftstopp 24 timmar om dygnet i hela Skandinavien. Kan inte felet lösas på plats får du hjälp med bärgning, hemtransport, övernattning samt hem- eller vidareresa.

*Fri Jeep Assistans ingår fram till nästa ordinarie servicetillfälle eller max 12 månader, under förutsättning att brister som kan orsaka driftstopp och som påpekats i samband med servicetillfället, samt rekommenderade tilläggsarbeten beroende på mil eller tid, åtgärdas av Jeepauktoriserad verkstad med Jeep Originaldelar.
Läs mer om villkoren
END OF LIFE VEHICLE
INSAMLING AV UTTJÄNTA FORDON

En vacker dag ska bilen skrotas!
I Sverige lever en bil i genomsnitt ca 17 år, innan det är dags för skrotning. Biltillverkare och bilimportörer lyder under ett producentansvar för uttjänta bilar, d.v.s. man har ett ansvar för att bilen den dag den tjänat ut, ska tas om hand på ett miljöriktigt sätt. Producentansvaret föreskriver att den uttjänta bilen ska återvinnas till minst 95 procent. Producentansvaret innebär också att uttjänta bilar ska tas emot kostnadsfritt i ett landsomfattande mottagningssystem, BILRETUR. Hitta ditt närmaste mottagningsställe, Klicka här.

Vad som gäller för producentansvaret kan du läsa mer om på BIL Swedens hemsida; Klicka här.

Se också de informationsfoldrar som är framtagna, du finner dem i högerspalten på hemsidan: Se också de informationsfoldrar som är framtagna, du finner dem i högerspalten på hemsidan:

Ett globalt engagemang för att skydda och respektera miljön.
I åratal, har Fiat Chrysler Automobiles utvecklat ett globalt engagemang för att skydda och värna om miljön genom att kontinuerligt förbättra tillverkningsprocesserna och skapa alltmer miljövänliga produkter. För att se till att kunderna får bästa möjliga service, i enlighet med miljöbestämmelserna och EU-direktivet 2000/53, har Fiat Chrysler Automobiles upprättat ett nätverk av insamlings- och skrotcentraler för uttjänta bilar och nyttofordon.

BIL Sweden hemsida